meny
                 
Startsiden
Nordmøre
Romsdal
Sør-Trøndelag
  Frøya
  Hemne
  Alfabetisk
  Bransjer
  Blomster og planter
  Byggevarer- og byggefirma
  Dagligvarer og forbruk
  Elektro og data
  Helse og velvære
  Klær og fottøy
  Kommunen
  Maskin, bil og båt
  Maskinentreprenører
  Møbler og interiør
  Produksjon og håndverk
  Reiseliv
  Tjenester
  Hitra
  Klæbu
  Meldal
  Melhus
  Midtre Gauldal
  Orkdal
  Rennebu
  Rissa
  Skaun
Kommunenvår søker medarbeidere
Om oss



Loading




Rema 1000 Kyrksæterøra


Rema 1000 Kyrksæterøra
Trondheimsveien 4
7200 KYRKSÆTERØRA
Tlf: 72 45 45 00 / 912 48 153

E-post: kyrkseterora@rema.no
Hjemmeside: www.rema.no
Åpningstider: Mandag – fredag: 08.00 – 22.00
Lørdag: 08.00 – 20.00





 

Dyktige ansatte er nøkkelen til suksess

Rema 1000 Kyrksæterøra har markedsandeler på over 50 prosent av det dagligvarebransjen i kommunen årlig omsetter for. Butikken gir seg ikke med det, men fokuserer på stadig større andeler. For å klare det, er det helt avgjørende å fortsette å dyrke bedriftskulturen og god kundeservice på arbeidsplassen med 27 ansatte.


Disse dyktige butikkarbeiderne kan smykke seg med tittelen som regionens Rema 1000-butikk for året 2009.
Foto: May S. Bjørkaas, Søvesten Media AS.

I 1998 fikk Hemne og Kyrksæterøra sin Rema 1000-butikk. Det var ekteparet Oddrun og Vidar Andersen som startet opp med franchise i lokaler på Falksenteret. I 2004 flyttet Rema inn i nye lokaler i Trondheimsveien 4. Etter hvert ble det behov for å ta alle bygningens kvadratmeter i bruk, og februar 2011 var utvidelse og storbutikk et faktum.

Det er Oddrun som tar seg av det administrative i bedriften, og hun tilbringer dermed det meste av tiden på kontoret, men hun er ikke fremmed for å ta i et tak inne i butikken når det trengs.
Vidar derimot er stort sett å finne blant kundene, gjerne i en prat om en oppskrift på et deilig middagsmåltid. Vidar er nemlig utdannet kokk. Før han begynte i dagligvarebransjen, jobbet han på kjøkkenet på hotellet i bygda.
- Det er viktig for meg at jeg kan benytte den kompetansen jeg har på mat, og å komme med tips og råd når kunden ønsker det, forteller Vidar.
Kundebehandling i praksis er Vidars store hjertebarn. Han kurser egne ansatte, i tillegg til å sørge for kompetansehevning hos andre kjøpmenn og ansatte i konsernet over hele landet.
- Møtet med kunden er sannhetens øyeblikk. Da må man prestere - det innebærer at kunden må få svar på sine spørsmål. Det er dårlig service å svare ”vet ikke”, sier Vidar, som etter at vi besøkte butikken har fått avløsning som kjøpmann av Helge Kjøren.

For at kunden skal oppleve service og imøtekommenhet, står det og faller på de som jobber i butikken.
Hos dagligvarebutikken i Trondheimsveien, legges det mye vekt på arbeidsmiljø og at de ansatte skal være trygge på hva de skal gjøre. Slik skal de kunne ha fokus på oppgavene og bruke energien på det viktigste, nemlig å være tilstede for kundene.
Mona Vollan har lang erfaring innen handel og mange år bak seg i Rema-butikken.
- Her bryr alle seg om hverandre, sier Mona og roser et godt arbeidsmiljø.

Det er en stamme på 20 ansatte hele året, men når sommeren nærmer seg, er det behov for ekstra sommervikarer. I den varmeste årstida er det stor pågang av handlende turister og hyttefolk. Sammen med faste kunder, bidrar de sterkt til butikkens cirka 90 millioner kroner i omsetning (tall fra 2009). I følge Vidar ligger mye av årsaken hos gode kolleger.
- Det er mange felt vi kan bli kopiert på over natta, men ikke bedriftskultur og kvaliteten på de som jobber i butikken. Kvaliteten bygges over tid og vedlikeholdes hver dag, sier kjøpmannen, som skryter hemningsløst av arbeidsstokken.

- Det er viktig for oss å benytte noen lokale leverandører. Lund Bakeri er én av de som gir oss førsteklasses produkter, sier kjøpmann Vidar Andersen.

Rema 1000 på Kyrksæterøra har store lokaler i dette bygget som stod ferdig i 2004.

Reportasje: Hans.Petter.Gustavsen@kommunenvar.no




• Hjørnestuo
• Lund Bakeri & Conditori
• Rema 1000 Kyrksæterøra
 

(c) Ramvik
Alltid oppdatert med Zonate® CMS fra Ramvik