Loading
ICA Nær Kårvåg
Unge kvinner driver ICAs butikk på Kårvåg
ICA Nær Kårvåg ICA Detalj AS 6530 Averøy Tlf: 71 51 22 54 Fax: 71 51 23 07 Nettside: www.ica.no Åpningstider: Hverdager: 09.00 – 20.00 Lørdager: 09.00 – 18.00 |
ICA - butikken i senteret på Kårvåg har en ungdommelig gjeng ansatte, og alle ansatte ved denne butikken er kvinner. Her slipper pensjonistene fra eldreboligene å be om en hjelpende hånd, og smilet og latteren sitter løst i butikken som har eksistert siden senteret på Kårvåg ble startet. Som mange dagligvarebutikker har den ført en skiftende tilværelse med hensyn til kjedetilhørighet og drivere, men nå er det ICA-kjeden som eier butikken.
ICA Nær på Kårvåg satser på god og blid service, og Elin Sæterli (t.v) og Tone Lise Sørvik Bøe er representative i så måte.
- Vi satser på å være blide og hjelpsomme og jeg tror vel vi har et godt rykte slik, sier Elin Sæterli. Hun har nå vært daglig leder i tre år, men også arbeidet her noen år før det.
Elin er bruvolling, men bosatt på Kårvåg og har en gutt på fem år. Etter videregående med tegning form og farge har hun tatt utdannelse innenfor grafisk design ved Merkantilt institutt i Trondheim og har også et års utdannelse som butikkdekoratør. Med seg i butikken har hun i deltstillinger Ellen Roaldsøy fra Kårvåg, Tone Lise Sørvik Bøe fra Røsand, men gift på Kårvåg, Hilde Ormset fra Kårvåg, bosatt på Ekkilsøya og Gina Ormset som er vikar og bådaling.
Kundene er mest lokale, men sommers tid er det også mye turister. Spesielt svensker synes det er naturlig å stikke innom ICA-butikkene siden det er den største kjeden i Sverige.
På Kårvåg er en av spesialitetene grillet kylling hver fredag og lørdag og dette har slått veldig godt an. Med økt etterspørsel, kan det kanskje bli aktuelt med grilling hver dag, mener Elin. Et annet tilbud kundene setter pris på er nøttestativet de har innført og ”Nøkkelhullet” som er en kampanje som tar sikte på å motivere kundene til å spise mer sunt og være aktive. Nøkkelhull- merket blir brukt på varer som inneholder mer fiber eller har lavere innhold av sukker, fett og salt enn vanlig. ICA er den første dagligvarekjeden i Norge som satser på dette opplegget, som har vært kjørt i Sverige siden 1989. Så langt har 750 varer blitt godkjent for denne merkingen. Merket skal være godt synlig på selve prislappen og gi folk anledning til å velge sundt og finne fram til disse produktene på en lettvint måte. I Sverige foregår dette i et samarbeid med helsemyndighetene, og det forsøker man også å få til i Norge nå.
Også nonfood markedet med ulike varer og artikler på 10-kroners og 29-kroners tilbud er populært. Her kan kundene gjøre gode kjøp og dra nytte av ICA s stordriftsfordeler. Ellers er det et stort utvalg i rimelige DVD filmer i butikken. ICA satser også på egne merker, som er litt rimeligere enn de kjente merkene, men skal ha like god kvalitet. I tillegg til egne merkevarer satses det også stort på Euroshopper-varer. Dette er et alternativ som blir rimeligere enn både ICAs eget merke og de kjente produktmerkene.
Brødene kommer fra Tor Sevaldsens bakeri, og mange handler her på grunn av brødene. Dessuten steker de en del selv av småbrød som wienerbrød og croissanter. Grøntavdelingen blir det også lagt stor vekt på, og å holde frukt og grønnsaker friske krever både påpasselighet og omtanke.
Ellen Roaldsøy trives i kassa i butikken på Kårvåg.
• Haga Handelslag ICA
• ICA Nær Kårvåg
• Kirkevåg Handel ICA
• Kiwi Bruhagen